Τα πτυχία της ανεργίας
(του Νίκου Νικολάου, Καθημερινή. 7/11/2007)
Οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων της χώρας μας στην προχθεσινή τους σύνοδο ζήτησαν από το υπουργείο Παιδείας να θέσει αυστηρούς όρους στη λειτουργία των ξένων κολεγίων. Ειδικότερα, για τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών, τα οποία συνεργάζονται με ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, η σύνοδος των πρυτάνεων υποστήριξε την αναγκαιότητα να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση ώστε να είναι δυνατός ο αυστηρός έλεγχος των προγραμμάτων σπουδών, των ακαδημαϊκών προσόντων των διδασκόντων, καθώς και της χορήγησης άδειας ασκήσεως επαγγέλματος. Η τελευταία αυτή, πάντως, σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία, θα είναι υποχρεωτική για τη χώρα μας σε λίγους μήνες.
Με λίγα λόγια, οι πρυτάνεις ζητούν τη θέσπιση αυστηρών όρων αξιολόγησης των κολεγίων. Σωστή κατ’ αρχήν η θέση τους αν και ο υπουργός Παιδείας θα μπορούσε να τους ρωτήσει τι έχουν κάνει αυτοί για την αξιολόγηση των πανεπιστημίων, των οποίων προΐστανται. Το «δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις» ταιριάζει απόλυτα σε αυτή την υποκριτική τοποθέτηση των πρυτάνεων. Αλλά, πέραν αυτού, επειδή κάθε κυβερνητική απόφαση στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας έχει σοβαρές επιπτώσεις, οικονομικές και κοινωνικές, οι κ. πρυτάνεις θα πρέπει να εισηγηθούν στην κυβέρνηση μέτρα ή μάλλον ρυθμίσεις και τομές, που θα εξασφαλίσουν την επαγγελματική σταδιοδρομία των αποφοίτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Διότι, μπορεί να επικρίνονται τα ξένα κολέγια, αλλά οι απόφοιτοί τους είναι περιζήτητοι από τις επιχειρήσεις, ενώ τα πανεπιστήμιά μας χρεώνονται με την εγκληματική ευθύνη της χορήγησης πτυχίων ανεργίας.
Σε μια πρόσφατη μελέτη της Τραπέζης της Ελλάδος, που εκπόνησε η κ. Δάφνη Νικολίτσα, σημειώνεται ότι «η διαφορά μεταξύ του ποσοστού ανεργίας των νέων και των ατόμων μεγαλύτερης ηλικίας είναι από τις πιο μεγάλες στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης των 15. Επίσης, το ποσοστό ανεργίας των νέων (φτάνει στο 33% (!!) στις ηλικίες έως 34 ετών) ήταν το 2006 τριπλάσιο εκείνου των μεγαλυτέρων σε ηλικία, παρά τη θεαματική άνοδο του εκπαιδευτικού επιπέδου των νέων, πιθανόν επειδή οι απαιτήσεις της αγοράς εργασίας όσον αφορά τα εκπαιδευτικά προσόντα αυξήθηκαν ακόμη περισσότερο» (πλήρες κείμενο>>>>).
Με λίγα λόγια, οι πρυτάνεις ζητούν τη θέσπιση αυστηρών όρων αξιολόγησης των κολεγίων. Σωστή κατ’ αρχήν η θέση τους αν και ο υπουργός Παιδείας θα μπορούσε να τους ρωτήσει τι έχουν κάνει αυτοί για την αξιολόγηση των πανεπιστημίων, των οποίων προΐστανται. Το «δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις» ταιριάζει απόλυτα σε αυτή την υποκριτική τοποθέτηση των πρυτάνεων. Αλλά, πέραν αυτού, επειδή κάθε κυβερνητική απόφαση στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας έχει σοβαρές επιπτώσεις, οικονομικές και κοινωνικές, οι κ. πρυτάνεις θα πρέπει να εισηγηθούν στην κυβέρνηση μέτρα ή μάλλον ρυθμίσεις και τομές, που θα εξασφαλίσουν την επαγγελματική σταδιοδρομία των αποφοίτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Διότι, μπορεί να επικρίνονται τα ξένα κολέγια, αλλά οι απόφοιτοί τους είναι περιζήτητοι από τις επιχειρήσεις, ενώ τα πανεπιστήμιά μας χρεώνονται με την εγκληματική ευθύνη της χορήγησης πτυχίων ανεργίας.
Σε μια πρόσφατη μελέτη της Τραπέζης της Ελλάδος, που εκπόνησε η κ. Δάφνη Νικολίτσα, σημειώνεται ότι «η διαφορά μεταξύ του ποσοστού ανεργίας των νέων και των ατόμων μεγαλύτερης ηλικίας είναι από τις πιο μεγάλες στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης των 15. Επίσης, το ποσοστό ανεργίας των νέων (φτάνει στο 33% (!!) στις ηλικίες έως 34 ετών) ήταν το 2006 τριπλάσιο εκείνου των μεγαλυτέρων σε ηλικία, παρά τη θεαματική άνοδο του εκπαιδευτικού επιπέδου των νέων, πιθανόν επειδή οι απαιτήσεις της αγοράς εργασίας όσον αφορά τα εκπαιδευτικά προσόντα αυξήθηκαν ακόμη περισσότερο» (πλήρες κείμενο>>>>).
No comments:
Post a Comment