Να «τρέξει» η αξιολόγηση
(του Απόστολου Λακασά, Καθημερινή, 22/12/2007)
Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση είναι ένα σημαντικό κεφάλαιο για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σε αυτό δίνεται ιδιαίτερο βάρος και οι πιέσεις αναμένεται να ενταθούν προς τα κράτη-μέλη. Βέβαια, όπως παρατήρησε η πρόεδρος της επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την εκπαίδευση και τον πολιτισμό, κ. Κατερίνα Μπατζελή, οι συζητήσεις στο Συμβούλιο Υπουργών της Ευρώπης δείχνουν ότι καθυστερούν οι διαδικασίες βελτίωσης των δημόσιων ΑΕΙ, ενώ επιταχύνονται στο θέμα των ιδιωτικών κολεγίων. Παρά ταύτα όμως, η αξιολόγηση κρίνεται επιτακτική και για τα κολέγια.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα στην Ελλάδα επικρατεί χάος στον συγκεκριμένο κλάδο. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι, σύμφωνα με την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ), τα αναγνωρισμένα κολέγια από το Βρετανικό Συμβούλιο Πιστοποίησης είναι σύμφωνα με το Συμβούλιο 16, σύμφωνα με τη Βρετανική Πρεσβεία 18 και σύμφωνα με τον Σύνδεσμο 10. Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται περί τα 45 κολέγια και σε αυτά περιλαμβάνονται όσα έχουν συνεργασίες με ευρωπαϊκά ΑΕΙ, τα αμερικανικά και όσα ελάχιστα δεν έχουν συνεργασίες. Σε αυτά φοιτούν περίπου 21.000 σπουδαστές.
Φέτος υπολογίζεται ότι περίπου 7.000 νέοι σπουδαστές ενεγράφησαν στα κολέγια, με τα ετήσια δίδακτρα να κυμαίνονται από 3.600 ευρώ έως 7.900 ευρώ για τα προπτυχιακά και από 4.500 ευρώ έως 16.500 ευρώ για τα μεταπτυχιακά. Βέβαια, τα τελευταία χρόνια ο ρυθμός των αποφοίτων λυκείου που επιλέγουν να σπουδάσουν σε κάποιο κολέγιο αυξάνεται, λόγω της επικείμενης αναγνώρισης των πτυχίων τους. Ενδεικτικά, πέρυσι τα κολέγια είδαν τις νέες εγγραφές να αυξάνονται κατά περίπτωση έως και 50%.
No comments:
Post a Comment